Bez_tytułu_1
STOWARZYSZENIE
NIEPOŁOMICKI KLUB TENISOWY „ZIBI – SPORT”

32-003 PODŁĘŻE 611 , NIP 683 208 53 98 , REGON 360839040

BANK PKO BP NR KONTA  47 1020 2892 0000 5802 0569 1565

http://zibisport.com.pl/klub-tenisowy/

                                                                                                                                                                                                                                            

STATUT

NIEPOŁOMICKIEGO KLUBU TENISOWEGO „ZIBI-SPORT”

Rozdział I

Nazwa, teren działania, siedziba władz, charakter prawny

§ 1

Stowarzyszenie nosi nazwę: Niepołomicki Klub Tenisowy „Zibi-Sport”, zwany dalej „Klubem”

§ 2.

Siedzibą Klubu jest miejscowość 32-003 Podłęże 611.
Klub prowadzi działalność na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i poza granicami kraju.

§ 3.

Klub nie prowadzi działalności gospodarczej.Klub jest organizacją samorządną i posiada osobowość prawną. Dla
realizacji określonych celów statutowych klub może zatrudniać pracowników.

§ 4.

Klub opiera swą działalność na pracy społecznej ogółu członków.

§ 5.

Klub może posiadać sztandar, używać pieczęci, godła, barw, odznak i znaczków organizacyjnych oraz wydawać komunikaty, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

§ 6.

1.Klub ma prawo być członkiem krajowych i zagranicznych organizacji kierujących się w swojej działalności celami niesprzecznymi ze statutem Klubu.
2.Klub prowadzi działalność statutową na rzecz ogółu społeczności.

Rozdział II
Cele i środki działania.

§ 7.

Celem Klubu jest:
a)rozwój i popularyzacja tenisa ziemnego,
b)upowszechnianie kultury fizycznej wśród dzieci, młodzieży i dorosłych,
c) wychowywanie dzieci i młodzieży przez kulturę fizyczną i sport,
d)promowanie i organizacja wolontariatu,
e)doskonalenie uzdolnień sportowych i sprawności fizycznej członków Klubu,
f) prowadzenie szkolenia sportowego,
g) zapewnianie członkom Klubu możliwości uczestnictwa we współzawodnictwie sportowym,
h) organizowanie współzawodnictwa sportowego,
i)uczestnictwo w imprezach sportowych,
j)organizowanie różnych form aktywności fizycznej.

§ 8.

Klub realizuje swoje cele poprzez:
1.Współdziałanie z organami administracji rządowej i samorządu terytorialnego oraz innymi organizacjami i instytucjami w zakresie:
a) kultury fizycznej i sportu,
b) ochrony i promocji zdrowia,
c) wypoczynku dzieci i młodzieży,
d) rozwoju fizycznego osób niepełnosprawnych,
e) promocji i organizacji wolontariatu,
f) organizowanie szkoleń w postaci kursów, treningów i obozów sportowych.
2. Uczestniczenie w rozgrywkach i zawodach sportowych i rekreacyjnych organizowanych przez władze sportowe i inne organizacje.
3. Organizowanie zawodów, imprez sportowych i rekreacyjnych.
4. Prowadzenie działalności szkoleniowej-sekcji tenisowych oraz szkółki tenisowej na różnych etapach zaawansowania.
5. Sprawowanie opieki wychowawczej i szkoleniowej nad członkami Klubu.
6. Realizowanie zaleconych zadań publicznych w zakresie kultury fizycznej i sportu, promocji i organizacji wolontariatu oraz działań na rzecz osób niepełnosprawnych a także innej sfery zadań publicznych związanych z realizacją celów statutowych.
7. Nabywanie i budowanie obiektów, nabywanie i gromadzenie sprzętu przeznaczonego do prowadzenia działalności statutowej.
8. Zarządzanie i administrowanie urządzeniami sportowymi, sprzętem i obiektami będącymi własnością Klubu.
9. Współdziałanie z organizacjami krajowymi i zagranicznymi o pokrewnych celach.
10. Prowadzenie działalności nieodpłatnej i odpłatnej pożytku publicznego.

                                                                                           § 9.

1. Klub prowadzi działalność nieodpłatną w zakresie:
a. organizacji zajęć pozalekcyjnych z tenisa ziemnego;
b. organizacji imprez sportowych i rekreacyjnych dla zawodników i amatorów na poziomie wojewódzkim, ogólnopolskim i międzynarodowym;
c. organizacji zawodów sportowych;
d. szkolenia dzieci i młodzieży.
2. Klub prowadzi działalność odpłatną pożytku publicznego. Klub prowadzi działalność odpłatną w zakresie:
a. szkolenie dzieci i młodzieży;
b. organizacji obozów sportowych;
c. organizacji imprez sportowych i rekreacyjnych dla zawodników i amatorów na poziomie wojewódzkim, ogólnopolskim i międzynarodowym;

Rozdział III

Członkowie Klubu, ich prawa i obowiązki.

§ 10.

Członkowie Klubu dzielą się na:
a) zwyczajnych,
b) uczestników
c) honorowych,
d) wspierających.

§ 11.

 

1. Członkiem zwyczajnym Klubu może być każda pełnoletnia osoba zamieszkała w kraju jak i zagranicą, której zachowanie i cechy charakteru pozostają w zgodności z celami Klubu i która:
a) złoży pisemną deklarację,
b) uzyskała pisemną rekomendację dwóch członków zwyczajnych,
c) zostanie przyjęta przez Zarząd
2.Członkowie zwyczajni maja prawo:
a) wybierać i być wybieranymi do władz Klubu oraz posiadają głos stanowiący.
b) zgłaszać propozycje i wnioski do władz Klubu.
c) uczestniczyć w imprezach sportowych i rekreacyjnych na zasadach określonych przez Zarząd Klubu.
d) korzystać z obiektów, urządzeń i sprzętu Klubu w ramach obowiązujących przepisów i regulaminów,
e) być nagradzani za działalność sportową lub społeczną w Klubie zgodnie z odrębnymi przepisami,
f) nosić odznakę Klubu.

§ 12.

1. Członkiem-uczestnikiem Klubu może być osoba, która nie ukończyła 18 lat życia pod warunkiem, że:
a) złoży pisemną deklarację potwierdzoną przez rodziców albo prawnych opiekunów,zostanie przyjęta przez Zarząd.
2. Członek-uczestnik, który ukończył 18 lat może zostać członkiem zwyczajnym Klubu po wypełnieniu procedury opisanej w § 11.
3. Członek-uczestnik ma wszelkie prawa członka zwyczajnego z wyjątkiem biernego i czynnego prawa wyborczego.

§ 13.

1. Członkiem honorowym zostaje osoba, której godność w uznaniu szczególnych zasług dla Klubu przyzna Walne Zebranie na wniosek Zarządu.
2. Każdy członek honorowy jest zwolniony od płacenia składek natomiast przysługują mu wszelkie prawa członka zwyczajnego, z wyjątkiem praw wyborczych.

§ 14.

Członkami wspierającymi mogą być osoby prawne i fizyczne uznające i wspierające materialnie cele Klubu.

§ 15.

Do obowiązków członków zwyczajnych i uczestników należy:
a) stosowanie się do postanowień statutu, regulaminów sportowych oraz innych, a także uchwał i zarządzeń władz Klubu,
b) wykazywanie dbałości o majątek Klubu,
c) regularne opłacanie składek w wysokości ustalonej przez Zarząd,
d) propagowanie nienagannego trybu życia zapewniającego zachowanie tężyzny fizycznej, sprawności,
e) reprezentowanie barw Klubu w szlachetnej rywalizacji sportowej.
f) aktywnej działalności na rzecz rozwoju Klubu.
g) prowadzenia działań na rzecz upowszechniania kultury fizycznej.

§ 16.

1. Członkostwo ustaje na skutek:
a) dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego na piśmie do Zarządu,
b) skreślenia z listy członków Klubu na podstawie uchwały Zarządu za zaleganie z zapłatą składek przez okres co najmniej 2 miesięcy od pisemnego upomnienia,
c) wykluczenia członka przez Zarząd za nieprzestrzeganie postanowień statutu lub działalność na szkodę Klubu a także za popełnienie czynu niegodnego,
d) od uchwały w przedmiocie skreślenia lub wykluczenia przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania w terminie 14 dni, decyzja Walnego Zebrania jest ostateczna,
e) rozwiązania się stowarzyszenia,
f) śmierci członka.
2. Członek Klubu może być zawieszony w prawach członkowskich przez Zarząd w przypadku nie brania udziału w realizacji zadań i celów Klubu lub innego naruszania postanowień statutu i uchwał.
Zawieszenie członka polega na okresowym pozbawieniu uprawnień statutowych.

§ 17.

Za niestosowanie się do postanowień statutu, regulaminów sportowych oraz za wykroczenia dyscyplinarne i naruszenie etyki sportowej Zarządowi przysługuje prawo nakładania na członków następujących kar:
a) upomnienia ustnego lub pisemnego,
b) nagany,
c) zawieszenia w prawach członkowskich na okres od czterech tygodni do trzech lat: polega ono na okresowym pozbawieniu uprawnień statutowych,
d) wykluczenia,
e) od uchwały w przedmiocie w/w kar przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania w terminie 14 dni, decyzja Walnego Zebrania jest ostateczna.

Rozdział IV
Władze Klubu

§ 18.

1. Władzami Klubu są:
a) Walne Zebranie,
b) Zarząd,
c) Komisja Rewizyjna.
2. Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 4 lata.
3. Członkowie władz pełnią swe funkcje społecznie.

§ 19.

1. Walne zebranie jest najwyższą władzą Klubu. Walne zebranie może być zwyczajne, albo nadzwyczajne.
2. Zwyczajne Walne Zebranie sprawozdawcze odbywa się raz w roku.
3. Zwyczajne Walne Zebranie odbywające się co cztery lata, jest zebraniem sprawozdawczo-wyborczym.

§ 20.

W walnym zebraniu udział biorą:
a) z głosem stanowiącym – członkowie zwyczajni Klubu;
b) z głosem doradczym – członkowie honorowi, wspierający oraz zaproszeni goście;

§ 21.

O terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad Walnego Zebrania Zarząd zawiadamia członków Klubu w formie pisemnej sposób zwyczajowo przyjęty (e-mail, fax, list polecony, SMS) najpóźniej na dwa tygodnie przed zebraniem.

§ 22.

1. Walne Zebranie jest władne do podejmowania uchwał zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 1/2 członków uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie, a w drugim terminie niezależnie od liczby obecnych członków, z zastrzeżeniem ust. 2 i § 34,
2. Uchwały Walnego Zebrania wymagają większości 2/3 głosów członków zwyczajnych , biorących udział w obradach Walnego Zebrania, w obecności co najmniej polowy liczby członków Walnego Zebrania, w sprawach:
a) zmiany statutu,
b) nadania godności członka honorowego,
c) rozporządzenia nieruchomościami należącymi do Klubu.

§ 23.

1. Nadzwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd:
a) z własnej inicjatywy,
b) na żądanie Komisji Rewizyjnej,
c) na pisemny wniosek co najmniej 1/2 członków Klubu wniesiony do Zarządu.
2. Nadzwyczajne Walne Zebranie powinno być zwołane w ciągu jednego miesiąca od daty złożenia żądania bądź wniosku.
3. Nadzwyczajne Walne Zebranie obraduje tylko nad sprawami, dla których zostało zwołane.

§ 24.

Do kompetencji Walnego Zebrania należy:
a) uchwalenie ogólnych kierunków działania Klubu,
b) wybór Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej,
c) ocena sprawozdań z działalności Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej,
d) udzielanie absolutorium Zarządowi na wniosek Komisji Rewizyjnej,
e) rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu,
f) nadawanie godności członka honorowego,
g) uchwalanie statutu, podejmowanie uchwał o zmianach w statucie, rozwiązania się Klubu, oraz w sprawach majątkowych.

§ 25.

 

Wybór władz Klubu: Zarządu i Komisji Rewizyjnej odbywa się w głosowaniu jawnym.

§ 26.

Zarząd jest organem władzy wykonawczej Klubu, działającym pomiędzy Walnymi Zebraniami Członków.

§ 27.

1. Zarząd Klubu składa się z 5 członków w tym z Prezesa, Członka , Wiceprezesa , Sekretarza i Skarbnika.
2. Do ważności oświadczeń dotyczących zobowiązań Klubu, w tym jego praw i obowiązków majątkowych, wymagane jest współdziałanie dwóch członków Zarządu, w tym Prezesa lub Wiceprezesa.

§ 28.

Do kompetencji Zarządu należy:
a) kierowanie całokształtem działalności Klubu,
b) reprezentowanie Klubu na zewnątrz,
c) wykonywanie uchwał Walnego Zebrania,
d) przyjmowanie, wykreślanie i wykluczanie członków Klubu, z wyjątkiem członków honorowych,
e)powoływanie sekcji Klubu i uchwalanie regulaminów ich działania,
f) przygotowywanie wewnętrznych regulaminów oraz instrukcji,
g) zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu,
h) uchwalanie budżetu i sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
i) ustalenie zasad wysokości i terminów opłacania składek członkowskich,
j) uchwalenie kalendarza sportowego planów działania i planów finansowych,
k) zwoływanie Walnych Zebrań Członków,
l) w okresie między posiedzeniami Zarządu Prezes kieruje bieżąca działalnością Klubu. W razie jego nieobecności zastępuje go Wiceprezes.

§ 29.

1. Zarząd składa się z 5 członków, których wybiera i przydziela funkcje Walne Zebranie. Nie dotyczy to kooptacji nowych członków Zarządu.
2. Zarząd ma prawo dokooptować nowych członków. Liczba dokooptowanych osób nie może przekraczać 50% członków pochodzących z wyboru.
3. Zebrania Zarządu, zwoływane przez Prezesa, odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.
4. W posiedzeniach Zarządu mogą uczestniczyć z głosem doradczym kierownicy zespołów lub sekcji, których dotyczy przedmiot obrad.
5. Uchwały zarządu zapadają w obecności co najmniej 1/2 członków Zarządu, w tym Prezesa lub pod jego nieobecność – Wiceprezes , który w takim wypadku zastępuje Prezesa. W przypadku równej liczby głosów decyduje Prezes.

§ 30.

Komisja Rewizyjna Klubu składa się z 2-3 członków, których wybiera i przydziela funkcje Walne Zebranie.

§ 31.

1. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
a) kontrola co najmniej raz w roku całokształtu działalności Klubu ze szczególnym uwzględnieniem działalności finansowej pod względem celowości, rzetelności i gospodarności,
b) występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z kontroli i żądanie w tym względzie wyjaśnień od Zarządu,
c) występowanie na Walnym Zebraniu z wnioskiem w przedmiocie oceny działalności Zarządu i udzielania mu absolutorium,
d) badanie i zatwierdzanie rocznych sprawozdań finansowych, oraz przedkładanie sprawozdań na Walnym Zebraniu.
2. Komisja Rewizyjna przeprowadza co najmniej raz w roku kontrolę statutowej i finansowej działalności Klubu.
3. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub upoważniony przez niego członek Komisji ma prawo brać udział w posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym.
4. Komisja ma prawo dokooptować nowych członków. Liczba dokooptowanych osób nie może przekraczać 50% członków pochodzących z wyboru.

Rozdział V
Wyróżnienia i kary

§ 32.

1. Klub ma prawo nagradzania swoich członków za osiągnięcia w realizacji zadań Klubu oraz prawo nagradzania osób i instytucji zasłużonych dla rozwoju Klubu.
2. Zasady przyznawania nagród oraz ich rodzaje określa regulamin motywacji i dyscypliny wewnątrzklubowej, uchwalony przez Zarząd.
3. W razie naruszenia postanowień Statutu lub uchwał władz Klubu, Zarządowi przysługuje prawo nakładania kar zgodnie z uchwalonym przez Zarząd regulaminem.

Rozdział VI
Majątek i fundusze Klubu
§ 33.

1. Majątek Klubu stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze.
2. Majątek ten przeznaczony jest wyłącznie do realizacji celów statutowych.
3. Źródłami powstawania majątku Klubu są:
1) wpisowe i składki członkowskie,
2) dotacje,
3) subwencje,
4) darowizny, zapisy i spadki,
5) wpływy z odpłatnej działalności statutowej,
6) wpływy z działalności statutowej Klubu.
4. Klub nie prowadzi działalności gospodarczej.

Rozdział VII
Zmiany Statutu i rozwiązanie Klubu
§ 34.

Zmiana statutu może być uchwalona przez Walne Zebranie Członków większością 2/3 głosów w obecności co najmniej polowy liczby członków Walnego Zebrania i wymaga zatwierdzenia przez organ rejestracyjny.

§ 35.

1. Rozwiązanie się Klubu następuje w przypadku podjęcia uchwały przez Walne Zebranie Członków większością 2/3 głosów w obecności co najmniej polowy liczby członków Walnego Zebrania Członków.
2. Uchwała o rozwiązaniu się Klubu winna określać sposób likwidacji i cel na jaki zostanie przekazany majątek Klubu.
3. Walne Zebranie, które podjęło uchwałę o rozwiązaniu Klubu powołuje Komisję Likwidacyjną.
4. Komisja Likwidacyjna odpowiedzialna jest za przeprowadzenie likwidacji zgodnie z obowiązującymi przepisami i uchwałą Walnego Zebrania

Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
§ 36.

Statut w niniejszym brzmieniu został uchwalony w dniu 20 grudnia 2014 r. i wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

Dodaj komentarz