przedszkole tenisowe

przedszkole tenisowe

      Program dedykowany jest dla dzieci początkujących, w wieku 4-6 lat. Treningi odbywają się w grupach 3-6 osobowych z jednym trenerem. W przypadku grup liczniejszych lub grup małych dzieci (4-latków) treningi prowadzone są zwykle przez dwójkę trenerów.

      Treningi trwają 1 godzinę zegarową. Częstotliwość treningów: raz lub dwa razy w tygodniu. W przypadku nieobecności dziecka na treningu istnieje możliwość odrobienia zaległego treningu w innym dniu.

      Godzinne treningi obejmują zarówno naukę gry w tenisa jak i „gry i zabawy tenisowe” oraz elementy treningu ogólnorozwojowego.
Wraz ze wzrostem stopnia zaawansowania oraz wieku dziecka proporcje czasu poświęconego na gry i zabawy oraz na naukę gry ulegają zmianie.

     Realizowany program nauki gry w tenisa jest oficjalnym programem szkoleniowym dzieci Tenis10,opracowanym przez Polski Związek Tenisowy w zgodności z programem szkolenia dzieci „Play and Stay” opracowanym przez Miedzynarodową Federację Tenisową (ITF).

     Głównym celem zajęć jest wszechstronne przygotowanie dziecka do uczestnictwa w kulturze fizycznej oraz wspieranie zdrowia i rozwoju psychomotorycznego dziecka.
     Cele szczegółowe:
1. Wychowawcze ( usamodzielniające):
• wdrażanie ucznia do współpracy w grupie;
• kształtowanie pozytywnych postaw wobec kultury fizycznej;
• wpajanie zasady „fair play” w rywalizacji sportowej.
2. Psychomotoryczność:
• kształtowanie zdolności koordynacyjnych szczególnie przydatnych w nauce gry w tenisa, tj.: orientacji przestrzennej, równowagi, szybkości reakcji, różnicowania, rytmizacji, zręczności;
• kształtowanie szybkości lokomocyjnej, siły mięśni obręczy barkowej, wytrzymałości ogólnej
• kształtowanie gibkości;
• wyrabianie predyspozycji psychicznych, tj.: waleczności, odporności na stres związany z rywalizacją.
3. Umiejętności:
• dziecko potrafi podbić piłkę rakietą w płaszczyźnie pionowej;
• dziecko potrafi wprowadzić piłkę do gry uderzeniem z forhendu;
• dziecko potrafi odbić piłkę wyrzuconą przez trenera forhendem i bekhendem;
• uczeń potrafi ustawić się prawidłowo do forhendu i bekhendu.
4. Wiadomości:
• dziecko zna podstawowe przepisy gry w tenisa (jeden kozioł, piłka autowa);
• uczeń zna podstawowe nazewnictwo tenisowe;
• dziecko wie jak powinno zachowywać się na korcie;
• dziecko wie do czego służy rozgrzewka przed treningiem;
• uczeń zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas wykonywania ćwiczeń w grupach.